Försäljningsvillkor

Köp av varor

Vid beställning träffas avtal om köp först när säljaren bekräftat beställningen genom en orderbekräftelse. En orderbekräftelse skickas senast 24 timmar efter att beställning mottagits. Du har alltid rätt att häva köpet utan kostnad fram till att varan är skickad. Varan skickas först efter mottagen betalning ifrån kund. Beställning via webbshopen kan endast göras inom Sverige. För beställning till andra länder, vänligen använd kontaktformuläret för vidare information. 

Köp av tjänster

Vid bokning av konsultation eller coachprogram träffas avtal om köp först när säljaren har bekräftat bokningen genom en bokningsbekräftelse. En bokningsbekräftelse skickas efter mottagen betalning. 

Vid en avbokning av konsultation debiteras 100 kronor för administrativa omkostnader och resten av beloppet återbetalas snarast möjligt. Vid utebliven avbokning eller vid en ombokning/avbokning senare än 24 timmar innan avsatt tid sker ingen återbetalning. Detta gäller oavsett distansköplagen och ångerrätt kan ej åberopas.

Vid bokning av 3 månaders coachprogram senare än 14 dagar före programmets start är bokningen bindande oavsett distansköplagen och ångerrätt kan ej åberopas.

Priser

I priserna ingår lagstadgad moms. I varornas pris ingår frakt och inga övriga expeditionskostnader tillkommer. 

Frakt

Inga extra kostnader för frakt tillkommer för leverans inom Sverige.

Betalningsvillkor

Produkter skickas först efter mottagen betalning. Min butik erbjuder följande betalningsalternativ:

  • Direktbetalning via Swish

Leveranser

Beställningar skickas snarast möjligt efter mottagen betalning enligt ovanstående betalningsalternativ, men senast inom 5 arbetsdagar.
Paketen levereras av PostNord eller annan transportör till utlämningsställe eller skickas som post. Postens leveranstid varierar normalt mellan 1-2 vardagar från det att varan är skickad.

Transport

Jag ansvarar för transport till dig som kund. Du och transportföretaget står för risken vid eventuell retur till oss.

Skadade varor

När du får dina varor är det viktigt att du kontrollerar din beställning direkt. Har du mottagit en felaktig eller skadad vara, kontakta mig så snart som möjligt via kontaktformuläret på hemsidan.

Ångerrätt och öppet köp

Privatkunder har enligt distansavtalslagen rätt till 14 dagars ångerrätt. Detta innebär att du som kund har rätt att ångra ditt köp inom 14 dagar efter det att du har tagit emot varan. Återsänd vara måste vara oanvänd och i sin originalförpackning. Vid utnyttjande av ångerrätt/öppet köp står kunden för returfrakten.

Böcker som har signerats på begäran av kunden omfattas ej av ångerrätten.

Reklamationer

Om du vill reklamera en skadad eller felaktig produkt ber vi dig kontakta oss via e-post för vidare instruktioner. Meddela oss helst via kontaktformuläret innan du skickar något. Lägg med fakturan/kvittot så vi kan identifiera returen. Kom ihåg att du ansvarar för frakten till oss.
Vid reklamation ersätter vi er för returfrakten efter att vi mottagit den felaktiga/skadade varan i retur. Vi godkänner enbart returfrakt i postens vadderade förfrankerade kuvert (M).

Återbetalningar

Återbetalning sker alltid till samma konto som använts vid köpet och snarast möjligt från det att vi har mottagit och godkänt returen.

Skydd av personuppgifter

I samband med registrering och beställning godkänner du att vi lagrar och använder dina uppgifter i vår verksamhet endast i syfte för att fullfölja och tillhandahålla den service som du förväntar dig av oss. Enligt PUL (personuppgiftslagen) har du rätt att få den information som vi har registrerat på dig och om du anser den vara felaktig eller irrelevant kan du begära rättelse eller borttagning ur vårt kundregister. Kontakta i så fall vår kundservice  via kontaktformuläret. Vi försäkrar även att vi inte kommer sälja eller överlåta några personuppgifter till tredje part under några omständigheter.

Ej uthämtat paket

Om ditt paket anländer till ett utlämningsställe skickas en avisering via e-post eller sms till dig. Du som kund är ansvarig för att det mobilnummer, den adress och den e-postadress du angivit är korrekta. Om du inte hämtar ut ditt paket så att paketet går i retur till oss så återgår köpet men inte din betalning för varan.

På Konsumentverkets och ARNs hemsidor kan du läsa mer detaljerat om konsumentköplagen och distansavtalslagen mm.

Force majeure

Händelser som krig, naturkatastrof, strejk, myndighets beslut, uteblivna leveranser från underleverantörer, fördyrande omständigheter samt jämförbar händelse, utanför vår kontroll – vilken ej kunnat förutses – hänföres till force majeure, vilket innebär att True Heart Education AB befrias från sina förpliktelser att fullgöra ingångna avtal.

Dessa villkor gäller för köp via hemsidan sannanovaemilia.se och företaget True Heart Education AB, Organisationsnummer 556821-5064.